40yr logo

 

Z garáže až na post celkové jedničky v oblasti ukládání

Před 40 lety zahájil inženýr a fyzik Reid Anderson v garáži v Silicon Valley v Kalifornii úspěšné dílo, které je nyní celosvětovým synonymem vysoce kvalitních úložných médií. Společnost Verbatim vstupuje do svého jubilejního roku jako čtvrtý největší výrobce úložných médií na evropském trhu a jako vedoucí výrobce optických úložných médií celosvětově. Nyní společnost Verbatim EUMEA řídí pan Gary Milner, který ji roku 2008 převzal po Jürgenu Fritzovi, jenž byl prezidentem společnosti Verbatim EUMEA po 20 úspěšných let.

Všechno začalo v roce 1969, kdy nesla společnost název Information Terminals Corporation (ITC). Tehdy si Anderson uvědomil potenciál trhu úložných počítačových médií. Jako první výrobek uvedla malá společnost pásku vloženou do zakoupených kazetových pouzder a později vyvinula vlastní kazety s velmi odolným a přesným polykarbonátovým obalem. V roce 1972 získala společnost ITC díky tomuto výrobku globální 90procentní podíl a zaměstnávala kolem 30 lidí. V roce 1973 vyvinuli inženýři společnosti ITC první 8palcovou disketu pro společnost IBM a vytvořili speciální pouzdro, které chránilo disk před špínou a poškozením. Cesta k růstu pokračovala a v roce 1976 vedla k vybudování první továrny společnosti ITC na média, ve které získaly disky díky inovativnímu výrobnímu procesu unikátní teflonovou vrstvu. Tyto diskety byly uvedeny na trh pod názvem „Verbatim“, což v latině znamená „doslova“, a později byly v prodeji také ve velikosti 5,25 palců. Ve srovnání s dneškem bylo možné na tyto velkoformátové disky ukládat pouze velmi malé množství dat – v podstatě jen několik stran textu.

Ačkoli až do té doby byly výrobky prodávány pouze originálním výrobcům, rozšířila společnost nyní prodej i na maloobchodní prodejce. Když se společnost v roce 1979 na památku nejprodávanějšího výrobku přejmenovala na Verbatim, zaměstnávala již více než 1 000 lidí a vplula na burzovní trh. Se zahájením prodeje diskety DataLifePlus o dva roky později společnost dále rozšířila svoji mezinárodní pověst jako výrobce velmi kvalitních úložných médií.

Aby mohla společnost Verbatim dobýt japonský trh, vstoupila do podniku se společnou majetkovou účastí se společností Mitsubishi Kasei. V následujících letech se z 3,5palcové diskety stal prodejní hit a kvůli finančním nárokům na výstavbu nových výrobních zařízení musela být společnost v roce 1984 prodána společnosti Eastman Kodak, která se specializovala na fotografický a filmový materiál.

Po pěti letech spolupráce se však společnosti rozdělily a vlastníkem společnosti se opět stala společnost Mitsubishi Kasei, která v roce 1990 spolu se společností Mitsubishi Petrochemical vytvořila společnost Mitsubishi Chemical Corporation. Dnes mateřská společnost obchoduje pod jménem Mitsubishi Kagaku Media.

V 90. letech 20. století dosáhla společnost Verbatim díky disketám vedoucího postavení na trhu, ale v té době se již začal projevovat trend magnetooptických úložných médií v menších formátech, zato s větší úložnou kapacitou – oblast, ve které společnost Verbatim získala první místo na mezinárodním trhu, které si drží i v současnosti s disky CD a DVD. Tenkrát i teď byla společnost Verbatim jedním z mála výrobců, kteří ve svém portfoliu zahrnovali všechny oblíbené formáty a výrobky, včetně mnoha výrobků, které byly na trh uvedeny úplně poprvé a které zvítězily v mnoha testech.

time line image

Výzkum a vývoj jako motor úspěchu – stejně dnes jako v budoucnu
Každým dnem narůstá objem dat, stejně jako poptávka po moderních úložných médiích. Velmi dobře se v současnosti prodávají především mobilní úložná řešení, jako například externí pevné disky nebo USB disky, ale také paměťové karty pro mobilní telefony, zařízení PDA a fotoaparáty a kamery. Společnost Verbatim také nedávno vstoupila do inovativního odvětví paměťových polovodičových jednotek typu flash s kartou SSD ExpressCard.

„Zákazníci požadují na prvním místě spolehlivost a kvalitu. Snažíme se jejich přání plnit prostřednictvím pečlivého vývoje ve spojení s nejlepšími součástmi a přesnými výrobními procesy,“ vysvětluje Gary Milner důvod, který stojí za vysokými normami kvality společnosti Verbatim. „Tento záměr odráží nᚠslogan – Technology you can trust (Technologie, které můžete věřit) – a také skutečnost, že naše sliby plníme, stejně jako už 40 let.“

Mimořádné hodnoty prodeje externích pevných disků v roce 2008 poté, co společnost do tohoto sektoru v polovině roku 2007 přišla, firemní strategii potvrzují.

Společnost Verbatim se díky atraktivnímu a výkonnému vybavení pro domácí zábavu, jako je například zařízení MediaStation Pro, usadila v obývacích pokojích svých zákazníků. Mezi další úspěšné výrobky v portfoliu společnosti Verbatim patří nové příslušenství, jako například reproduktory, „pecky“ do uší nebo sluchátka, myši a podložky pod myš.

„Na poslední čtyři desetiletí se díváme s pýchou, protože jsme díky našim inovacím stáli vždy v čele trhu s úložnými médii. A to je trend, ve kterém chceme pokračovat i v budoucnu. Prostřednictvím strategie 4 pilířů výrobků, mezi které patří optická úložná média, externí pevné disky, paměťová zařízení typu flash a související příslušenství, nabízíme velmi atraktivní a široký výběr vysoce kvalitních výrobků. Dále se snažíme rozšiřovat naše vedoucí postavení na trhu optických úložných zařízení, usilujeme o vstup na trhy s novými úložnými médii a nadále rozšiřujeme řady našich výrobků,“ říká pan Milner.